ساخت گلخانه | گلخانه اسپانیایی | تجهیزات گلخانه

احداث گلخانه،گلخانه ساز،هیتر گلخانه،گلخانه پلی کربنات | 09125753841

ساخت گلخانه | گلخانه اسپانیایی | تجهیزات گلخانه

احداث گلخانه،گلخانه ساز،هیتر گلخانه،گلخانه پلی کربنات | 09125753841

شرکت گل سبز میثاق با 24 سال تجربه، پیشرو در بکارگیری سیستم های مکانیزه ی پیشرفته، مفتخر به اجرای بیش از 130 پروژه ی ساخت گلخانه در 24 استان کشور پهناور ایران و جزیره ی کیش می باشد. این مجموعه آمادگی دارد با بهره گیری از کادر توانمند خود نیازهای صنعت کشاورزی و دانشگاه ها را در ایران و خاورمیانه برآورده سازد.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

ناودانی گلخانه

ناودانی گلخانه وسیله‌ای می‌باشد در گلخانه‌ها کاربرد زیادی دارد و برای انتقال و جمع‌آوری آب باران و برف و هدایت آنها به محل مورد نظر کاربرد دارد که دارای انواع مختلفی می‌باشد و بهتر است که از جنس گالوانیزه فولادی باشد که مقاومت بسیار بالایی در برابر رطوبت و خوردگی خواهد داشت.

 

ناودانی گلخانه چیست؟

تمام افرادی که دارای گلخانه می‌باشند این را می‌دانند که هر گلخانه‌ای نیاز به وسیله‌ای برای انتقال آب دارد. وسیله‌ای که در فضای گلخانه‌ها به کار می‌رود ناودانی گلخانه می‌باشد که کاربرد زیادی دارد. گلخانه‌ها به طور معمول مکانی است که گیاهان را در آن پرورش می‌دهند و باید فضایی را مهیای رشد گیاهان نمایند که در آن شرایط مطلوب برای گیاه فراهم شود.

هنگامی که گلخانه‌ای ساخته می‌شود از شرایط محیطی از قبیل برف و باران به دور نیست و اگر ناودانی گلخانه برای آن در نظر گرفته نشود تا از طریق این مجارها آب‌های اضافه خارج شود موجب آسیب به گلخانه می‌شود.

گلخانه‌ها به طور معمول به ثابت و متحرک معروف می‌باشند. در گلخانه‌های ثابت باید تجهیزاتی که به کار برده می‌شوند بسیار بادوام باشد و از کیفیت لازم برخوردار باشد و گلخانه‌های متحرک نیز از وسایلی باشد که به راحتی قابل حمل باشد و استاندارد لازم را داشته باشد. این دو گلخانه اما هر دو نیاز به ناودانی گلخانه‌ دارند که در صورت برف و باران آب‌های اضافه به راحتی تخلیه شوند.

ویژگی ناودانی گلخانه

ناودانی گلخانه باید دارای ویژگی‌هایی باشند که به راحتی از آنها بتوان استفاده کرد.

طراحی ناودانی گلخانه طوری است که هم برای انتقال آب‌های اضافه کاربرد دارد و به طور معمول تمام قسمت‌ها را به هم وصل می‌نماید که بدین وسیله به راحتی می‌توانید به همه مکان‌های بالایی گلخانه دسترسی داشته باشید.

ناودانی گلخانه به خاطر اینکه به طور دائم در معرض آب و رطوبت است باید جنس آن طوری طراحی شود که مقاوم باشد و به طور معمول از ورق‌هایی که گالوانیزه گرم هستند به کار می‌رود. این ورق‌های گالوانیزه که در ناودانی گلخانه به کار می‌رود از روی سطح آنها پوشیده می‌شود و این فلز مقاومت بالایی نسبت به رطوبت دارد.

ورق‌های گالوانیزه که در ناودانی گلخانه به کار می‌رود ضخامت بالا می‌باشد و ضخامتشان در برابر وزنی که روی آن قرار می‌گیرد و باید تحمل داشته باشند از یک و نیم تا 2 میلی‌متر متغیر می‌باشد.

از نظر فنی نیز ناودانی گلخانه دارای خصوصیاتی می‌باشد که به آن اشاره می‌نماییم.

در گلخانه‌ها به طور معمول ناودانی گلخانه که در آن به کار می‌رود طول آنها به شش متر می‌رسد و چون سقف آنها شیب‌دار است در نتیجه آب‌ها روی سطح آنها می‌باشد.

این مسأله باعث می‌شود که وزن بالا برود پس باید از پروفیل‌هایی در ناودانی گلخانه استفاده کرد که به راحتی انتقال آب صورت بگیرد. این پروفیل‌ها به طور معمول عرض آنها نیم متر و از شش خم در آنها به کار می‌رود.

نکته‌ای که در ناودانی گلخانه باید به آن اهمیت ویژه‌ای دهیم این است که از کیفیت و استاندارد بالایی برخوردار باشد و تحمل بالایی در برابر فشار و وزن داشته باشد.

انواع ناودانی گلخانه گالوانیزه

ناودانی گلخانه گالوانیزه نیز خود دارای انواع مختلفی می‌باشد از نسبت به وزن، شکل و اندازه متفاوت می‌باشد و در هنگام خرید اطلاعات لازم در مورد آن بسیار مفید می‌باشد.

این ناودانی‌ها از نظر شکل به سه دسته H، U و C و… تقسیم می‌شوند که هر کدام کارایی خود را دارند.

این ناودانی‌ها نیز نوع سبک و سنگین نیز دارند که که ضخامت ورق آنها متفاوت می‌باشد و نسبت به نیاز و کارایی آنها به کار برده می‌شوند.

یکی از پرکاربردترین نوع ناودانی گلخانه نوع گالوانیزه فولادی می‌باشد که در سازه‌های گلخانه‌ای به کار می‌رود. این نوع به خاطر فولاد به کار رفته شده در آن در برابر رطوبت و خورده شدن مقاومت بالایی دارد و در نتیجه از کیفیت بالایی برخوردار می‌باشد و دارای طول عمر بالایی می‌باشد.

هم اکنون بهترین راه گالوانیزه کردن ناودانی گلخانه این است که آن را در حوضی که روی مذاب شده در آن قرار دارد می‌غلطانند.

یکی دیگر از ناودانی‌های گلخانه که می‌توان به آن اشاره کرد ناودانی است که در بخش‌های میانی گلخانه کاربرد دارد. این نوع ناودان در برابر تغییر شرایط آب و هوایی بسیار مقاوم می‌باشند و بنا به نیاز مصرف‌کنندگان در سایزهای مختلف تولید می‌شوند و دارای محدودیت نمی‌باشد.

این نوع ناودانی گلخانه از نظر کیفیت ویژگی خاص خود را دارند و از بهترین و استانداردترین روش‌ها تولدی می‌شود. شما به راحتی و با خیالی آسوده برای سال‌های زیادی می‌توانید از آنها استفاده نمایید. از ویژگی‌هایی که می‌توان در مورد ناودانی گلخانه میانی به آن اشاره کرد این است که در برابر شرایط محیطی بسیار مقاوم می‌باشند و بهترین جنس‌هایی که در آن فولاد نیز به کار رفته است بهره گرفته شده است و دارای قیمت‌های مختلف و مناسبی می‌باشند. این مزیت‌های دیگر این ناودانی گلخانه می‌توان به پهنا و ضخامت آن اشاره کرد که بسیار مناسب می‌باشند. این ناودان‌ها در برابر خم شدن و خورده شدن بسیار مقاوم می‌باشند و به راحتی برای سالیان سال می‌توانید از آنها استفاده نمایید.

دیگر انواع ناودانی گلخانه عبارتند از ناودان کناری، میانی، ابتدایی و انتهایی و ناودان هفت خم که هر کدام کارایی خاص و منحصر به فرد خود را دارند.

ناودان انتهایی به طور معمول در انتهای ناودان متصل می‌شود و قطر آن 160 میلی‌متر می‌باشد که آب را به سمت پایین می‌برد.

ناودان کناری برای جمع کردن آب و انتقال آن به بیرون از گلخانه می‌باشد و از ورق‌های گالوانیزه تولید می‌شوند.

از ناودانی گلخانه ابتدایی و انتهایی نیز برای هدایت آب به سمت لوله‌های انتقال آب که پی‌وی‌سی می‌باشند استفاده می‌شوند.

 

قیمت ناودانی گلخانه

اگر شما قصد خرید ناودانی گلخانه را دارید قبل از هر چیز سعی نمایید اطلاعات لازم را در این زمینه به دست آورید و با علم کامل نسبت به خرید آن اقدام فرمایید. این محصول نسبت به جنس آن دارای قیمت‌های متفاوتی می‌باشد که بیشتری تأثیر از نظر جنس اصلی آنها یعنی آهن می‌باشد که روزانه متغیر می‌باشد. عوامل دیگری که می‌تواند روی قیمت ناودانی گلخانه مؤثر باشد نسبت به متراژ و کیفیت و نوع کارخانه تولید کننده آن نیز می‌باشد که تمام این عوامل می‌تواند قیمت متفاوتی را برای شما رقم بزند.

سعی نمایید قبل از اقدام به خرید ناودانی گلخانه از مشاوران و کسانی که اطلاعات لازم را در این زمینه دارند مشاوره بگیرید تا بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

اطلاعات داشتن در هر زمینه‌‌ای شما را در انتخاب درست و رسیدن به هدف مناسب و موفقیت در آن بسیار به جلو می‌برد.

ناودانی گلخانه شرکت گل سبز میثاق

ناودانی تجهیزات گلخانه

ناودانی گلخانه جهت تخلیه آب باران از روی سقف گلخانه  استفاده می‌شوند. ضمن آنکه دسترسی به قسمت‌های بالایی گلخانه را آسان می‌کنندوهر واحد گلخانه را به متصل میکند ورق ناودانی گلخانه جنس گالوانیزه گرم میباشد با ضخامت های ۱.۵میل یا ۲میل مورد استفاده قرار میگیرد.

طراحی خم ناودانی گلخانه با توجه  به سبک گلخانه یا سرستون گلخانه   در سازه گلخانه مرتبط میباشد.

ناودانی گلخانه با استاندارهای سازه‌های فلزی اتحادیه اروپائی و پیشنهادات انجمن گلخانه سازان آمریکا  و با توجه به اینکه سازه باید تحمل بار برف را تا حداقل ۲۰ کیلوگرم در مترمربع داشته باشدطراحی و تولید میشود .

 

ناودانی گلخانه-ناودانی تجهیزات گلخانه-فروش ناودانی گلخانه-قیمت ناودانی گلخانه-تولید ناودانی گلخانه -ناودانی گلخانه اسپانیایی

 

 

  • ۹۹/۰۲/۱۳
  • حمیدرضا باقری

ناودانی گلخانه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی