ساخت گلخانه | گلخانه اسپانیایی | تجهیزات گلخانه

احداث گلخانه،گلخانه ساز،هیتر گلخانه،گلخانه پلی کربنات | 09125753841

ساخت گلخانه | گلخانه اسپانیایی | تجهیزات گلخانه

احداث گلخانه،گلخانه ساز،هیتر گلخانه،گلخانه پلی کربنات | 09125753841

شرکت گل سبز میثاق با 24 سال تجربه، پیشرو در بکارگیری سیستم های مکانیزه ی پیشرفته، مفتخر به اجرای بیش از 130 پروژه ی ساخت گلخانه در 24 استان کشور پهناور ایران و جزیره ی کیش می باشد. این مجموعه آمادگی دارد با بهره گیری از کادر توانمند خود نیازهای صنعت کشاورزی و دانشگاه ها را در ایران و خاورمیانه برآورده سازد.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

پرده سایه بان گلخانه

پرده سایه بان گلخانه

آب و هوای خشک ایران در سال های اخیر باعث شده است که اکثر کشاورزان به سمت استفاده از گلخانه برای پرورش انواع گل و گیاه و صیفی جات سوق پیدا کنند که یکی از مهم ترین مسائل برای پرورش و باردهی محصولات گلخانه ای تنظیم دمای فضا می باشد، استفاده از انواع پرده سایه بان گلخانه یکی از راه کارهای تنظیم دما است.

انواع پرده سایه بان گلخانه و کاربردهای آن

آب و هوای خشک ایران در سال های اخیر باعث شده است که اکثر کشاورزان به سمت استفاده از گلخانه برای پرورش انواع گل و گیاه و صیفی جات سوق پیدا کنند که یکی از مهم ترین مسائل برای پرورش و باردهی محصولات گلخانه ای تنظیم دمای فضا می باشد، استفاده از انواع پرده سایه بان گلخانه یکی از راه کارهای تنظیم دما است.

معرفی انواع توری سایه بان گلخانه

بسیاری از پرورش دهندگان محصولات گلخانه ای برای تنظیم دمای فضای گلخانه در فصول گرم سال از سیستم های خنک کننده گلخانه ای استفاده می کنند که در این میان استفاده از سایه بان یکی از راه های ارزان قیمت تر و مناسب تر می باشد.

انواع توری سایه بان گلخانه با در نظر گرفتن تراکم سوراخ ها و یا فاصله های سوراخ ها از یکدیگر و یا به اصطلاح میزان سایه اندازی تقسیم بندی می شوند، توری های موجود در بازار دارای درصد تراکم و سایه اندازی، 30 درصد، 50 درصد و 80 درصد می باشند که هر کدام با توجه به میزان تراکم برای محصولات خاصی استفاده می شوند.

البته ناگفته نماند که به دلیل شرایط جوی ایران بیشتر از توری هایی با درصد تراکم بین 30 تا 50 درجه در گلخانه های ایران استفاده می شود.

اگرچه قیمت انواع پرده سایه بان گلخانه مناسب می باشد اما مهم ترین فاکتورها در  تعیین قیمت این توری ها عرض توری و میزان تراکم و سایه اندازی آنها می باشد و هر چه میزان سایه اندازی بیشتری داشته باشند قیمتش هم بالاتر می رود.

کاربردهای انواع پرده سایه بان گلخانه

این توری ها نه تنها برای فضای گلخانه ها و مسقف کردن آنها استفاده می شوند بلکه در بسیاری از اماکن دیگر و با هدف های خاصی مورد استفاده قرار می گیرند.

از این توری سایه بان گلخانه به منظور مسقف کردن دامداری ها و بسته بندی علوفه های دام ها نیز استفاده می شود.

این توری ها همچنین در استخرهای پرورش ماهی نیز استفاده می شوند تا هم از آبزیان محافظت کنند و هم از رویش انواع جلبک و خز در درون استخر جلوگیری شود.

همچنین از این سایه بان ها برای سالن های ورزشی و ایجاد پارکینگ برای این اماکن استفاده می گردد.

قابل ذکر است انواع گلخانه های پرورش صیفی جات مانند گوجه و خیار در فصل تابستان شروع به کار می کنند و دمای تابستان مناسب پرورش این محصولات می باشد  اما با این حال تابش شدید و مستقیم نور آفتاب سبب پژمرده شدن و بی حالی محصول می شود که با استفاده از پرده سایه بان گلخانه می توان از این تابش مضر جلوگیری کرد.

مزایای استفاده از انواع پرده سایه بان گلخانه

* محافظت از فضای گلخانه در برابر تابش مستقیم نور خورشید، اشعه های مضر و اوضاع نامناسب جوی

* کاهش دمای فضای گلخانه و تنظیم دمای گلخانه بین 20 تا 24 درجه سانتی گراد

* جلوگیری از تبخیر و کاهش مصرف آب در آبیاری گیاهان

* وزن پایین، انعطاف پذیری، راحتی نصب و جمع کردن پرده سایه بان گلخانه در فصول سرد سال

*  محافظت گیاهان گلخانه ای در برابر اشعه های مضر به دلیل داشتن لایه ای از uv در این پرده ها

پرده سایه بان گلخانه و ذخیره انرژی


تجهیزات مربوط به سیستم سایه اندازی شامل :
• پرده سایه بان و محافظ انرژی
• موتور و گیربکس جمع کننده سایه بان
• ریل و چرخ دنده مکانیزم سابه بان
• سیمهای پلی اتیلن نگه دارنده پرده سایه بان و نایلون
پرده سایه بان یا شید عمدتا” برای جلوگیری از نفوذ بیش از اندازه نور خورشید که باعث سوزاندن برگ گیاهان میشود بکار میرود . اما نوعی از آن که شید آلومینیومی دو منظوره نام دارد ، علاوه بر سایه اندازی در روزهای گرم تابستان ، در شبهای زمستان به کمک سیستم گرمایشی آمده و از نفوذ گرما به فضای بالای گلخانه جلوگیری میکند تاگرما در سطح بسترها باقی بماند .
سیستم بازو بسته کردن پرده سایه بان ، یک مکانیزم رفت و برگشتی است که توسط یک موتور ۳ فاز و گیربکس نسبتا” قوی صورت میگیرد . انتقال قوای محرکه نیز توسط ریلهای دندانه دار بلند و چرخ دنده هاو نیز لوله های کشنده انجام پذیر است .

 

  • ۹۹/۰۲/۱۴
  • حمیدرضا باقری

پرده سایه بان گلخانه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی