ساخت گلخانه | گلخانه اسپانیایی | تجهیزات گلخانه

احداث گلخانه،گلخانه ساز،هیتر گلخانه،گلخانه پلی کربنات | 09125753841

ساخت گلخانه | گلخانه اسپانیایی | تجهیزات گلخانه

احداث گلخانه،گلخانه ساز،هیتر گلخانه،گلخانه پلی کربنات | 09125753841

شرکت گل سبز میثاق با 24 سال تجربه، پیشرو در بکارگیری سیستم های مکانیزه ی پیشرفته، مفتخر به اجرای بیش از 130 پروژه ی ساخت گلخانه در 24 استان کشور پهناور ایران و جزیره ی کیش می باشد. این مجموعه آمادگی دارد با بهره گیری از کادر توانمند خود نیازهای صنعت کشاورزی و دانشگاه ها را در ایران و خاورمیانه برآورده سازد.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

جت فن گلخانه

جت فن گلخانه

با توجه به محیط و کاربرد آن محیط، جت هیتر های متفاوتی در صنعت وجود دارد. در این مقاله ما شما را با انواع جت هیتر و جت هیتر مناسب گلخانه آشنا می کنیم. تا در صورت لزوم از آن بهر ببرید. توجه داشته باشید برای انتخاب جت هیتر گلخانه باید عوامل مختلفی را در نظر بگیرید.

جت هیتر و انواع آن

جت هیتر جزو دستگاه هایی می باشد که گرمای مورد نیاز برای محیط های متفاوت را، با گرفتن انرژی گرمایی از منبع تغذیه و تبدیل به حرارت و هوای داغ، به محیط مورد نظر انتقال می دهد. هیتر ها انواع مختلفی دارند. در این مقاله شما را با سه نوع مختلف  هیتر و کاربرد مناسب هر کدام آشنا می کنیم.

 

جت هیتر برقی

جت هیتر برقی به دو شکل تولید می شوند یا به طور کلی برقی هستند و یا با المنت حرارتی کار می کنند. این نوع هیتر ها آلودگی زیست محیطی تولید نمی کنند. جت هیتر های برقی المنت دار هوای محیط را بر پایه داغ شدن المنت های حرارتی تولید می کنندو عملکردی مشابه به بخاری های بدون دودکش را دارند.

جت هیتر گازوئیلی

جت هیتر گازوئیلی همان طور که از اسمش مشخص می باشد از گازوئیل به عنوان منبع سوخت و تولید کننده انرژی استفاده کرده و محفظه کوره را گرم می کند. بعد از گرم شدن محفظه کوره فن درون دستگاه شروع به کار کرده و هوای سرد محیط را به درون دستگاه می کشد تا پس از گرم شدن هوا، آن را به بیرون هدایت کند.

از آن جا که جت هیتر ها بدون دودکش هستند، در هیتر نوع گازوئیلی هوای گرمی را که به محیط بیرون هدایت می کند همراه با گازهای مضر می باشد که می تواند برای برخی صنایع مناسب نباشد و  باعث ایجاد آسیت به افراد یا کسب و کار  شود. مثلا جت هیتر های گازوئیلی بخاطر تولید گاز های مضر مانند منوکسید کربن مناسب فضاهای گلخانه ای یا محل نگه داری دام وطیور به دلیل ایجاد مسمومیت نمی باشد.  برای استفاده از  هیتر گازوئیلی در محیط های مانند مرغداری ها و پرورش طیور به شرطی بدون مانع می باشد و ایجاد مشکل نمی کند که در آین محیط ها اقدام به نصب سیستم تهویه شود. تا گاز های مضر را از محیط خارج کند.

 

جت هیتر گازی

نوع دیگر جت هیتر ها، جت هیتر های گازی هستند که در کاهش مصرفش برق تاثیر بسزایی دارد. هیتر های گازی داری دو مدل دودکشدار و بدون دودکش تولید می شود. انتخاب این نوع هیتر های به محیط کاربرد و نوع کاربرد بستگی دارد. هیتر گازی گرما را به وسیله شعله مستقیم تولید می کند و توسط فن آن را به محیط بیرون منتقل می کنند و دمای محیط را تا 50 درجه افزایش می دهند.

از این نوع هیترها در محیط های تجاری، اداری و صنعتی و بعضی از خانه های بزرگ و ویلایی و مکان هایی که بخاری گازی جوابگو نمی باشد، می توان استفاده کرد

مناسب ترین جت هیتر گلخانه ای کدامند؟

همان طور که در ابتدای این مقاله با انواع جت هیتر و کاربرد های متناسب به آنها به صورت مختصر آشنا شده اید، اکنون به شما در انتخاب جت هیتر گلخانه مناسب کمک می کنیم.

انتخاب جت هیتر درست و مناسب برای گلخانه ها کاری مشکل به نظر می آید. گیاهان برای رشد به هوای پاک و سالم نیاز دارند و انتخاب غلط هیتر می توان به گیاهان گلخانه آسیب برساند. برای گیاهان گلخانه ای علاوه خاک مناسب، آب کافی و نور به هوای گرم نیاز دارند که این گرما به کمک جت هیتر ها تامین می شود.

 جت هیتر های گازوئیلی مانند بخاری های بدون دودکش می باشند و همراه گرمای تولید شده گازهای مضری مانند گوگرد و مونوکسید کربن تولید کرده و آن را وارد هوای بسته گلخانه می کنند که باعث پژمرده شدن و مرگ گیاه می شود و در گلخانه های صیفی جات این گازه ها باعث مسموم شدن محصول می شوند.

اکثر صاحبان گلخانه ها تصور می کنند که گیاهان با انجام فرآیند فتوسنتز، هوای اطراف خود را تصفیه می کنند در حالی که گیاهان فقط دی اکسید کربن را به اکسیژن تبدیل می کنند و باقی گازها و آلاینده هی مضر در محیط باقی می مانند و تاثیر منفی در رشد گیاهان می گذارند.

جت هیتر های گازی نیز تا حدود مانند هیتر های گازوئیلی عمل می کنند با این تفاوت که جت هیتر گازی نسبت به نوع گازوئیلی آلاینده های کمتری تولید می کنند. باید توجه داشت، وقتی گازها ناقص می سوزند منو اکسید کربن تولید می کنند، که برای گیاهان و محصولات آنها مضر می باشد به همین دلیل اگر از هیتر های گازی برای گلخانه  استفاده می کنید باید اکسیژن محیط گلخانه را کنترل کنید تا متحمل ضرر نشوید.

جت هیتر برقی به دلیل عدم تولید گازهای مضر و آلاینده ها نسبت به هیترهای گازی و گازوئیلی انتخاب مناسب تری  می باشند. هیتر های برقی برای تولید گرما از المنت های حرارتی و لامپ های مخصوص کمک می گیرند و با  کمک فن گرمای تولید شده را به محیط گلخانه می فرستد. شاید استفاده از هیتر برقی به دلیل عدم تولید گازها و آلاینده های مضر مناسب به نظر بیاید آما مصرف برق آین هیتر ها بسیار بیشتر از گرمای تولید شده توسط آنها می باشد. باید توجه داشته باشید که در تهیه جت هیتر برقی، استاندارد های لازم و برچسب اترژی را داشته باشد.

استفاده از جت هیترهای برقی بیشتر مناسب گلخانه های کوچک و کمتر از 30 متر مربع می باشد و برای گلخانه های بزرگ صرفه اقتصادی نخواهد داشت. کارگاه های پرورش قارچ به دلیل کوچکی محیط، می توانند از جت هیتر برقی در سالن های خود استفاده کنند.

بسیار از گلخانه دارن برای کاهش هزینه ها از هیتر های کوره ای آتش درون در گلخانه های خود استفاده می کنند. این نوع هیتر های آلاینده های مضر و گازهای سمی تولید نمی کنند. مزایای دیگر این هیتر کوره ای مصرف سوخت کمتر، تولید گرما و حرارت زیاد، شدت پرتاب هوای گرم  تا عمق گلخانه می باشد.

قیمت جت هیتر به چه عواملی بستگی دارد؟

با توجه به نوع جت هیترها (هیتر برقی، هیتر گازی، هیتر گازوئیلی) و ظرفیت گرما یش هیتر ها و … دارای قیمت های مختلفی می باشند. برای جت هیتر گلخانه ای مناسب به تمام عوامل از جمله وسعت گلخانه توجه داشته باشید.

فن سیر کوله و یا جت فن گلخانه و مرغداری

در گلخانه و مرغداری های با طول زیاد برای انتقال گرما و یا سرما همچنین انتقال اکسیژن و دی اکسید کربن از جت فنو یا به اصلاح فن سیر کوله استفاده میشود.جت فن گلخانه نقش بسیار مهمی در یکسان سازی دما و رطوبت و گازهای اکسیژن و دی اکسید کربن در محیط دارد.فن سیرکوله دارای یک بدنه استوانه ای شکل و یک پروانه شش پر با یک دینام دمنده می باشد. انواع جدید و پیشرفته تر فن سیر کوله دارای لبه های پرسی می باشد که راندمان کاری را تا حد قابل توجه ای افزایش می دهد
ابعاد هواکش های سیرکوله مرغداری و گلخانه
فن سیر کوله با توجه به ابعاد پروانه هواکش دارای قدرت های مختلف می باشد که برای سالن های با ابعاد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.


فن سیر کوله در ابعاد ۴۰ سانت ، ۴۵ سانت؛ ۵۰ و ۶۰ سانت به صورت نرمال و در سایر ابعاد به صورت سفارشی تولید و عرضه می گردد. هر کدام از این جت فن ها دارای قدرت هوادهی متفاوت و همچنین قدرت پرتاب بسیار بالا می باشند
در سالن های گلخانه با توجه به ابعاد بزرگ سالن و فاصله (ابتدا و انتهای سالن گلخانه جهت یکسان سازی میزان اکسیژن و دی اکسید کربن همچنین دما و رطوبت استفاده می گردد،از این نوع فن برای انتقال گرمایش حاصل از هیتر درگلخانه از فضاهای نزدیک به هیتر به فضاهای دورتر ازهیتر استفاده می شود
فن سیر کوله و جت فن یکی از اجزای اصلی و مهم در گلخانه های مدرن می باشد که میزان بازدهی و راندمان برداشت محصول از واحد سطح را به میزان قابل توجه ای افزایش می دهد. این نوع هواکش از انباشت گرما در سطوح بالای گلخانه و در نتیجه خارج شدن آن ازگلخانه جلوگیری کرده و باعث بازگشت گرما به داخل گلخانه و مدار گرمایش گلخانه می گردد
جت فن یا هواکش سیر کوله یکی از اساسی ترین وسیله ها در مرغداری ها و سالن های پرورش طیور می باشد،با توجه به اهمیت بسیار مهم تخلیه گاز آمونیاک در سالن های مرغداری و سالن های پرورش طیور استفاده از این دستگاه بسیار حیاتی به نظر می رسد، جت فن و یا فن سیر کوله در سالن مرغداری گاز آمونیاک وسط سالن را به سمت فن های تخلیه منتقل نموده و باعث کاهش میزان این گاز در وسط سالن مرغداری می شود. این نوع فن باعث انتقال سریع تر گرما و اکسیژن و هوای تازه به مرکز سالن می گردد.


مشخصات فنی فن سیر کوله
بدنه از جنس گالوانیزه روسی کاملا ضد زنگ
پوشش بدنه با رنگ استاتیک کاملا ضد خش و ضربه
بالانس پروانه با دستگاه های تمام دیجیتالی مطابق با علم روز دنیا
بدنه استوانه با ضخامت ۱٫۵ میلی متر
دهنی پرسی با گودی ۱۰ سانتی متر برای اولین بار در ایران
پروانه استیل یا پلی آمید و یا پی وی سی بنا به انتخاب مشتری
ارسال انواع فن و هواکش برای سرتاسر کشور و تحویل در محل
انواع جت فن انواع فن تخلیه مرغداری
هواکش ۱۲۰ در ۱۲۰ مخصوص تخلیه رطوبت گلخانه
فن های مخصوص گلخانه
َفن سیر کوله ۴۵ سانت
انواع فن اگزاست گلخانه
فن سیرکوله ۶۰ سانت مخصوص گلخانه

فن مرغداری ۱۴۰ در۱۴۰

 

  • ۹۹/۰۲/۱۴
  • حمیدرضا باقری

جت فن گلخانه

جت هیتر گلخانه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی