ساخت گلخانه | گلخانه اسپانیایی | تجهیزات گلخانه

احداث گلخانه،گلخانه ساز،هیتر گلخانه،گلخانه پلی کربنات | 09125753841

ساخت گلخانه | گلخانه اسپانیایی | تجهیزات گلخانه

احداث گلخانه،گلخانه ساز،هیتر گلخانه،گلخانه پلی کربنات | 09125753841

شرکت گل سبز میثاق با 24 سال تجربه، پیشرو در بکارگیری سیستم های مکانیزه ی پیشرفته، مفتخر به اجرای بیش از 130 پروژه ی ساخت گلخانه در 24 استان کشور پهناور ایران و جزیره ی کیش می باشد. این مجموعه آمادگی دارد با بهره گیری از کادر توانمند خود نیازهای صنعت کشاورزی و دانشگاه ها را در ایران و خاورمیانه برآورده سازد.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

سر ستون و اتصالات گلخانه

آشنایی با سر ستون و اتصالات گلخانه

امروزه در میان اجزا یک گلخانه سر ستون یکی از اساسی ترین هاست. سر ستون و اتصالات گلخانه مجموعه ای از قطعات ریز و درشت است که معمولا هم به طور ثابت و هم به طور قابل جا به جایی (پرتابل) نصب می شود. قطعه سر ستون با شکل ها و کاربرد های مختلف با اندازه های متفاوت تولید و عرضه می شود. این قطعات به کار رفته در گلخانه دارای استحام کافی بوده و در عین حال در برابر شرایط اطراف مانند باد و باران و نم مقاوم هستند.

 

گلخانه سازه ای است دارای دیوارها و سقف است که عموما از مواد شفاف مانند شیشه، پلاستیک و نایلون مقاوم ساخته می شود. با استفاده از تعدادی سر ستون و اتصالات گلخانه ای برپا می شود که در آن گیاهانی که به شرایط ویژه آب و هوایی نیاز دارند رشد می کنند. این سازه ها از اندازه های کوچک گرفته تا ساختمانهایی با اندازه صنعتی متغیر هستند. چارچوب گلخانه که مجموعه ای از سر ستون و اتصالات گلخانه ای است به قسمت ساختاری آن مربوط می شود که ماده لعاب را در خود نگه داشته و معمولاً جز ستون فقرات کلی ساختار را تشکیل می دهد. اغلب گلخانه ها دارای نوعی پایه هستند که قاب به آن متصل و ایمن سازی می شود.

گلخانه های مقاوم (سر ستون و اتصالات گلخانه ) با استفاده از قاب های گالوانیزه، آلومینیوم یا چوبی ساخته می شوند. چوب احتمالاً آشناترین ماده است و ساخت گلخانه از الوار معمولی تقریباً شبیه به بر پایی هر سازه دیگری است. ساختار گلخانه ها معمولا از آلومینیوم ، فولاد گالوانیزه ، چوب یا پلاستیک ساخته می شود. به غیر از ساختار موارد دیگری مانند: کفپوش، شیشه، پلی کربنات، پلی اتیلن، فایبگلاس، پارچه و پی وی سی هر یک نقش مهی ایفا می کنند.

بعضی از گلخانه ها (سر ستون و اتصالات گلخانه ) همچنین قابلیت استفاده برای محفوظ نگه داشتن گیاهان در طول زمستان را دارند. بیشتر گلخانه های پرتابل به راحتی جمع آوری شده و در مواقعی که از آنها استفاده نمی شود براحتی قابل نگه داری

خواهند بود.

 

از منظری دیگر گلخانه ها ، اساساً به هدف تأمین و حفظ محیط در حال رشد است که منجر به تولید بهینه در حداکثر بازده می شوند. کشاورزی در محیط کنترل شده بدون توجه به آب و هوا در همه مناطق امکان پذیر است و در حالی که ساختمانی محصور برای رشد گیاهان است در عین حال گلخانه باید بخش نور مرئی اشعه خورشیدی را برای فتوسنتز گیاه بپذیرد، پس باید شفاف باشد. در عین حال ، برای محافظت از گیاهان ، به دلیل بار گرمایی در اثر تابش، یک گلخانه باید در طول روز با تهویه برودت مناسب را به کار بندد. این سازه همچنین باید در شبهای سرد گرم یا عایق بندی شود.گلخانه به عنوان سدی بین مناطق تولید گیاه و محیط خارجی یا عمومی عمل می کند.

آشنایی با ساختار گلخانه

یک گلخانه چه قابل حمل باشد یا نباشد دارای اجزایی است که هر یک به تنهایی حرف بسیاری برای گفتن دارند. این اجزا که در کنار هم ساختار یک گلخانه را فراهم می کنند عبارتند از:
محوطه اصلی، دیواره ها، قاب، متصل کننده ها،  سر ستون ها و ناودانی ها.

یکی از مهم ترین قطعه ها سر ستون و اتصالات گلخانه است که اغلب باعث کاهش دهانه روشنایی موثر می شود. سر ستون از صفحه فولادی به ضخامت 6 میلی متر تشکیل می شود که در قسمت بالای لوله جوش داده شده و به طور عرضی با یک صفحه مکمل در هر طرف محکم می شود. کلیه ناودانی ها و الوار بر روی سر ستون پیچ شده و تورم و بارهای اضافی که بر روی پلی اتیلن اعمال می شود و به سمت ناودانی متمایل می شود، توسط پیچ و مهره ها از طریق میله های جانبی هدایت کننده، پایه محورها و صفحه های سر ستون و اتصالات گلخانه، و همچنین توسط یک براکت آهنی زاویه ای پیچیده شده در زیر نقطه میانی در هر دهانه ناودانی خنثی می شوند.

یک نوع جدید از طراحی سر ستون که به موجب آن به دو قسمت مستقل تقسیم می شود که در نتیجه بعدها در ارتفاع تونل های مجاور هم می تواند به آن ملحق شود تا تونل ها بطور مستقل از یکدیگر احداث شوند.

 

انواع قطعات و سر ستون در سازه گلخانه

یکی از مهم ترین قطعات به کار رفته در ساخت گلخانه همانا گیره کامل در سر ستون و اتصالات گلخانه است که از جنس فلزی و معمولا گالوانیزه شده به بازار ارائه می شود. اما قطعه سر ستون علیرغم اندازه کوچکی که دارد در حوزه گلخانه سازی کاربردی فراوان دارد. سرستون ها قطعاتی مهم در برپا نگه داشتن سازه یک گلخانه هستند. سر ستون های موجود در این حوزه به علت طراحی مناسب و یکپارچگی ساخت دارای بیشترین مقاومت در بین قطعات گلخانه می باشد. همانطورکه قبلا ذکر شد ستون ها بر روی پایه ای مقاوم و دارای استحکام بر پا می شود که خود به 4 قطعه دیگر تجزیه می شود: کمان، ستون، ناودانی و میان بند.

حال برای اتصال تمامی قطعات فوق نیاز به یک قطعه استراتژیک موسوم به سر ستون می باشد. سر ستون و اتصالات گلخانه به جهت نوع استفاده یعنی متصل کننده، باید دارای مقاومت و کیفیت عالی باشد. یک سر ستون گلخانه به غیر از طول عمر و کیفیت بالا می بایست برای نصب آسان و کم هزینه نیز طراحی شده باشد.

 به دیگر سخن از آنجایی که سرستون قطعه ای مهم در بنای گلخانه است می بایست محاسبات دقیقی در طراحی، قالب بندیو ساخت آن انجام بپذیرد. معمولا سرستون و اتصالات گلخانه از ترکیب چند قطعه تشکیل می شود از جمله بدنه اصلی که گالوانیزه شده است و بست روی کمان و تعدادی پیچ و مهره. در بین انواع گلخانه ها مانند نوع اسپانیایی سرستون نقش کلیدی  ایفا می کند. امروزه اغلب سرستون ها از دو بخش گالوانیزه شده هات با ضخامت ۲ تا 2.5 میلیمتر که توسط تعدادی پیچ و مهره به یک دیگر متصل میشوند. سپس کمان های طرفین سر ستون توسط دو بست نعلی شکل بر سرستون گلخانه بسته و محکم می گردد.

وظیفه اصلی سر ستون و اتصالات گلخانه اتصال ثابت نگه داشتن بنای گلخانه است. سرستون باید طوری طراحی شود تا محل استقرار قطعات کاملا بر روی هم منطبق باشد. طراحی منطقی سرستون های سازه به نحوی است که هیچ یک از  اجزا بر دیگری فشاری وارد نکند.

تولید سر ستون  گلخانه ریل چرخ دنده  گلخانه  و بست  گلخانه و اتصالات گلخانه

سرستون گلخانه یکی از مهمترین قطعات در ساخت گلخانه و مونتاژ گلخانه های پرتابل(پیچ و مهره ای) که از اهمیت و کاربرد ویژه ای برخوردار است، سر ستون گلخانه می باشد. سر ستون های  گلخانه تولیدی با تنوع بسیار زیاد و جهت استفاده درانواع گلخانه ها با عرض دهانه و ارتفاع متفاوت کاربرد دارند و ضمن اینکه از استحکام با لائی برخوردار هستند در برابر رطوبت و شرایط نامساعدمحیطی نیز مقاوم می باشند.

 

سر ستون و اتصالات گلخانه-تجهیزات گلخانه-سرستون گلخانه-تولید سرستون گلخانه-سرستون گلخانه اسپانیایی-اتصالات گلخانه-گلخانه سرستون-راک پینیون گلخانه

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی