ساخت گلخانه | گلخانه اسپانیایی | تجهیزات گلخانه

احداث گلخانه،گلخانه ساز،هیتر گلخانه،گلخانه پلی کربنات | 09125753841

ساخت گلخانه | گلخانه اسپانیایی | تجهیزات گلخانه

احداث گلخانه،گلخانه ساز،هیتر گلخانه،گلخانه پلی کربنات | 09125753841

شرکت گل سبز میثاق با 24 سال تجربه، پیشرو در بکارگیری سیستم های مکانیزه ی پیشرفته، مفتخر به اجرای بیش از 130 پروژه ی ساخت گلخانه در 24 استان کشور پهناور ایران و جزیره ی کیش می باشد. این مجموعه آمادگی دارد با بهره گیری از کادر توانمند خود نیازهای صنعت کشاورزی و دانشگاه ها را در ایران و خاورمیانه برآورده سازد.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

تجهیزات گلخانه

تجهیزات گلخانه از مواردی است که حتما باید به آن توجه شود زیرا هر گلخانه ای در هر منطقه ای که قرار دارد به تجهیزات پیشرفته نیاز دارد. البته برخی از تجهیزات نقش به سزایی در تولید گیاهان دارند، که حتما باید برای گلخانه آن ها را فراهم کرد تا سبب رونق گلخانه ها گردد.

می توان گفت امروزه وجود تجهیزات گلخانه که مدرن و کاربردی باشد و واردات آن به روز صورت گیرد، جزو نیازهای مهم یک گلخانه محسوب می شود. استفاده از فناوری های پیشرفته برای تجهیزات گلخانه تاثیر زیادی در بالا بردن کیفیت دارد. معمولا کشت گل ها در مناطق آزادی که هوای گرمی هم دارند، انجام می شود، اما گیاهان در مناطق سردسیر رشد می کنند و زمانی فصل تغییر می کند، با محدودیت رو به رو می شود.

به همین دلیل به مناطقی که امکان کنترل آن وجود دارد، مانند گلخانه و لوازم و تجهیزات گلخانه نیاز است تا این محدودیت به حداقل برسد. در نتیجه در مناطق سردسیر برای تولید گیاهان و محصولات گیاهی از مکان هایی که سقف دارند، استفاده می کنند.

تجهیزات گلخانه ای چه کاربردی دارند؟

برای اینکه گیاهان گلخانه ای رشد خوب و صحیحی داشته باشند باید شرایط مناسبی از نظر دما، رطوبت، هوا، نور، خاک و … برای آن ها فراهم شود و اگر هر کدام از این عوامل مهیا نباشد، رشد گیاهان متوقف می شود. وجود تجهیزات گلخانه باعث جلوگیری از هرگونه عوامل نامساعد می شود و استفاده از تجهیزات گلخانه، برای پرورش گیاهان مکان مطلوب و مناسبی را فراهم می کند.

 

براساس اطلاعاتی که وجود دارد، صنعت گلخانه ابتدا در کشور هلند شکل گرفت و شرایطی مناسبی برای تولید گل های بهاره در فصل زمستان و میوه های فصل های دیگر به وجود آورد.

انواع تجهیزات گلخانه را نام ببرید؟

سازه پلاستیکی

سازه شیشه ای

سیستم سرمایش

سیستم گرمایش

سیستم تزریق

سیستم جمع آوری و ضد عفونی آب برگشت

سیستم آبیاری به صورت اتوماتیک

سیستم کامپیوتر مرکزی که توانایی کنترل همه سیستم ها و ثبت اطلاعات آماری را دارد

تجهیزات گلخانه

سیستم نور مصنوعی

سیستم مه پاش

سیستم تنظیم عوامل مختلف محیطی از جمله دما، نور، رطوبت

سیستم مکانیزه حمل و نقل و جمع آوری محصولات

مخزن های حجیم برای نگهداری آب

سیستم سیرکولاسیون هوا

سالن تاسیسات، انبار و بسته بندی

درب های اتوماتیک

چه لوازم و تجهیزات گلخانه ای برای یک گلخانه نیاز است؟

وسایل گرم کننده و اندازه گیری دما: امروزه بیشتر افرادی که در گلخانه فعالیت دارند، بخاری های نفتی و گازی را برای گرم کردن گلخانه به کار می گیرند. اما باید دقت کنند که دودکش آن ها به بیرون راه داشته باشد تا هوا از آن خارج شود. در غیر این صورت به گیاهان درون گلخانه آسیب وارد می شود. پس وسیله ی گرمایشی مناسب گیاهان یکی از تجهیزات گلخانه محسوب می شود.

انواع دماسنج برای اندازه گیری دمای گلخانه : برای اندازه گیری دمای گلخانه، به بیش از یک دماسنج نیاز می باشد. زیرا تعداد گیاهان زیاد است و دماسنج را باید در سطح گیاهان قرار داد تا دما ارتفاع مختلف گیاهان اندازه گیری شود و دمای واقعی مشخص گردد.

وسایل خنک کننده: در فصل تابستان که هوا خیلی گرم می شود، برای خنک کردن گلخانه می توان از کولرهای آبی و گازی استفاده کرد. معمولا کولرهای آبی یکی از تجهیزات گلخانه ای است، زیرا در صورتی که به رطوبت نیاز باشد، می تواند آن را برای فضای گلخانه تامین کند.

استفاده از سیستم تبخیری: بهترین روش برای سیستم خنک کننده تبخیری استفاده از پنکه و پوشال می باشد. برای راه اندازی آن باید در طول یکی از دیواره های گلخانه که به دلخواه انتخاب می کنند، صفحه پوشالی را به صورت سراسری و در حالت ایستاده قرار دهند و لوله های سوراخ داری که در بال سیستم وجود دارد، به نوعی راه جاری شدن آب می باشد.

تجهیزات گلخانه

راه دیگر استفاده از تشک ابری یا خرده چوب تجاری به جای پوشال کولر می باشد.

حالا می توانید یک پنکه رو به روی آن قرار دهید تا امکان کشیدن هوای بیرون از داخل پوشال خیس فراهم شود. با انجام این عمل میزان زیادی از آب تبخیر می شود و هوایی که وارد سالن میشود، خنک است که به خنک شدن فضای گلخانه کمک می کند. از آن جایی که سیستم پوشال و پنکه از روش هایی ارزان برای خنک کردن شناخته شده، همه به سراغ همین سیستم می روند.

سایه دادن: زمانی که اقدام به پوشش فضای گلخانه می کنند، باید دقت شود پوشش به طریقی انجام گردد که گلخانه با تابش مستقیم اشعه آفتاب مواجه نشود. ممکن است این عمل روشنایی گلخانه را تا حد زیادی کم کند، اما می تواند از پایین آمدن دمای گلخانه جلوگیری کند. با قرار دادن پارچه روی سطح خارجی گلخانه، اثری که سایه در پایین آوردن دمای گلخانه دارد، بیشتر از زمانی می باشد که پارچه را داخل گلخانه قرار دهند.

رنگ آمیزی پوشش گلخانه: اگر فردی به دنبال رنگ آمیزی پوشش گلخانه بود، باید بداند مناسب ترین گزینه استفاده از رنگ های پلاستیکی است.

وسایل تهویه: معمولا برای تهویه گلخانه، دریچه هایی را که در قسمت های جانبی یا سقف وجود دارد، باز می گذارند. زمان تهویه، هوای گرم که سبک است از دریچه های  بالای گلخانه خارج می شود و هوای سرد از دریچه های جانبی ورود می کند که باعث کاهش دمای گلخانه می شود. پس وسایل تهویه را در اقلام تجهیزات گلخانه از یاد نبرید

سایه دادن با آب آهک:  ابتدا محلول آب و آهک را با یک قاشق روغن کتان مخلوط کرده و بر روی پوشش گلخانه می چسبانند.

تجهیزات گلخانه

وسایل آبیاری و اندازه گیری رطوبت: معمولا در گلخانه ها از آبیاری قطره ای استفاده می کنند و بدین صورت می باشد که یک مخزن آب را تهیه می کنند و به وسیله لوله هایی به گلدان های مختلف وصل می کنند و لوله ها از آب پر می شوند.

وسایل تامین کننده نور و اندازه گیری آن یکی دیگر از تجهیزات گلخانه: از آن جایی که در ایران نور طبیعی به اندازه کافی وجود دارد، در صورت استفاده از نور مصنوعی باید به جنبه های اقتصادی آن هم نگاه کرد. در صورتی که در زمستان شیشه ها را پاک کنید، تا حد زیادی می توان شدت نور در گلخانه را افزایش داد.

از دیگر تجهیزات گلخانه سیستم گرمایشی می باشد، آن را توضیح دهید؟

نقاط مختلفی که در ارتفاعات قرار دارند، به طور معمول در طول یک سال، یک دوره گرمایی را پشت سر می گذارند که این گرما برای گیاهان داخل گلخانه ضرر دارد و به آن ها آسیب می رساند. دمای زیاد باعث از بین رفتن استحکام ساقه ها و کوچک شدن گل ها می شود. برای خنک کردن روش های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها اندود کردن شیشه های گلخانه است.

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع تجهیزات گلخانه ای آشنا سازیم امیدواریم که مفید واقع شود.

 

تجهیزات ساخت گلخانهتجهیزات گلخانه سازیتجهیزات گلخانه ساز

فروش سرستون گلخانه -لوله سپنتای تهران برای گلخانه– ناودونی گلخانه بطول ۶متر-انواع بست و اتصالات گلخانه–بذر خیار گوجه بادمجان فلفل رانل توت فرنگی و انواع نایلون گلخانه

سیم پلی استر شید گلخانه

۱-دارای افزودنی ضد uv جهت مقاومت بیشتر در مقابل نور خورشید

سیم پلی استر یا PET WIRE که به نام سیم شید ، سیم نگهدارنده

سایبان ذخیره انرژی ،وایر شفاف و وایر پلی استر معروف است جایگزین مناسبی برای سیم مفتول فلزی میباشد. جهت استفاده در سیستم شید مکانیزه و پلاستیک کشی درگلخانه ها استفاده میگردد.

تجهیزات گلخانه

امتیازات سیم
۲-ضد قطره ریزی نسبت به سیم مفتولی فلزی یا سیم نایلونی معمولی
۳- وزن سیم پلی استر شش برابر کمتر از سیم های فلزی میباشد.
۴-نصب آسان و سریع
۵-عمر مفید این نوع سیم سه برابر سایر سیم های مشابه است.
۶-مقاومت بالا در برخورد با حشره کش و مواد شیمیایی
۷-جذب حداقلی گرما و عدم خط اندازی بر روی پلاستیک
تجهیزات
گلخانه , سایبان گلخانه , سیم , سیم نگهدارنده
توری شید الومینیوم
توری شید آلومینیمی ذخیره انرژی و سایه اندازی
• جهت استفاده در داخل گلخانه
• استفاده در طول روز در فصل تابستان جهت خنک کردن گلخانه ( درجه۷ – ۴) و صرفه جوئی در مصرف آب
• استفاده در طول شب در فصل زمستان جهت افزایش دمای گلخانه ( درجه۶-۳) و ذخیره انرژی
• کاهش کندانساسیون برگ گیاهان
• جلوگیری از ریزس قطرات کندانساسیون پلاستیک روی گیاهان
• سایه اندازی: ۵۴%

: ۵۴%
• ذخیره انرژی: ۵۷%
• عرض ۳٫۲۵ و ۴٫۲۵ و ۵٫۲۵ متری
• ساخت چین با کیفیتی بالا

تجهیزات گلخانه رطوبت گلخانه – سیستم خنک کنده, سیستم شید تعریف رطوبت عبارت است از مقدار بخار آبی که در یک لحظه مشخص در یک محیط –وجود دارد، این مقدار در محیط همواره دچار کاهش یا افزایش می شود.
رطوبت مطلق به مقدار بخار آب موجود در یک حجم مشخص هوا گفته می شود.این مقدار در گلخانه در طول ۲۴ ساعت شبانه روز ، در صورتیکه هوای بیرون گلخانه ثابت باشد تغییرات نامحسوسی دارد. واحد اندازه گیری این رطوبت ، وزن آب به گرم در متر مکعب هوا می باشد.هوا نمی تواند مقدار نامحدودی از بخار آب را در خود نگه دارد، این مقدار بستگی به دمای هوا داشته و با افزایش دمای هوا بیشتر و با کاهش دمای هوا کمتر می شود
هنگامیکه در یک حجم مشخص هوا، در یک دمای ثابت، مقدار مشخصی بخار آب وجود داشته باشد بطوریکه هوا قادر به جذب بخار آب بیشتری نباشد، بخار آب تبدیل به آب شده که این پدیده تقطیر یا کندانساسیون نامیده شده است. رطوبت نسبی عبارت است از نسبت بین رطوبت مطلق و رطوبت نقطه اشباع.
به عبارت دیگر، نسبت بین مقدار بخار آب موجود در هوا و حدااکثر مقدار بخار آبی که هوا می تواند در یک دمای مشخص داشته باشد.
برای مثال، اگر در دمای 20 درجه سانتیگراد رطوبت مطلق برابر با 15 گرم آب در یک متر مکعب هوا باشد، رطوبت نسبی را می توان از طریق زیر محاسبه کرد (حداکثر بخار آبی که یک متر مکعب هوا می تواند در خ ود نگه دارد ۱۷٫۲ گرم می باشد تجهیزات گلخانه- رطوبت گلخانه – سیستم خنک کننده گلخانه خنک کردن گلخانه: تجهیزات گلخانه- رطوبت گلخانه – سیستم خنک کننده گلخانه خنک کردن گلخانه خنک کردن گلخانه :خنک کردن گلخانه بسیار سخت تر و پر هزینه تر از گرم کردن آن می باشد . در تابستان هوای داخل گلخانه اغلب ۱۱ درجه سانتی گراد و بیشتر از دمای محیط بیرون است.

 

  • ۹۹/۰۲/۱۳
  • حمیدرضا باقری

تجهیزات گلخانه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی