ساخت گلخانه | گلخانه اسپانیایی | تجهیزات گلخانه

احداث گلخانه،گلخانه ساز،هیتر گلخانه،گلخانه پلی کربنات | 09125753841

ساخت گلخانه | گلخانه اسپانیایی | تجهیزات گلخانه

احداث گلخانه،گلخانه ساز،هیتر گلخانه،گلخانه پلی کربنات | 09125753841

شرکت گل سبز میثاق با 24 سال تجربه، پیشرو در بکارگیری سیستم های مکانیزه ی پیشرفته، مفتخر به اجرای بیش از 130 پروژه ی ساخت گلخانه در 24 استان کشور پهناور ایران و جزیره ی کیش می باشد. این مجموعه آمادگی دارد با بهره گیری از کادر توانمند خود نیازهای صنعت کشاورزی و دانشگاه ها را در ایران و خاورمیانه برآورده سازد.

طبقه بندی موضوعی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

هیتر گلخانه

هیتر گلخانه

در فصل زمستان برای گرم کردن فضای گلخانه ها برای رشد گیاهان، گل ها و محصولات سیفی جات، از هیتر گلخانه استفاده می شود که در انواع مختلفی و با قیمت های متفاوتی در بازار وجود دارند. هر هیتر گلخانه با سوزاندن سوخت، گرمای مورد نیاز را تامین و از طریق فن ها به فضای گلخانه منتقل می کند.

چرا از هیتر گلخانه ای استفاده کنیم

هیتر گلخانه یکی از مهم ترین وسایل برای پرورش انواع گل ها،گیاهان و محصولات سیفی جات در فصل زمستان در فضای گلخانه ای است. برای داشتن بهترین محصول و رشد عالی انواع گل ها باید فضای گلخانه با فضای طبیعی برابری کند که این مسئله توسط این دستگاه صورت می گیرد. در فصل زمستان برای داشتن هوایی گرم و مطلوب با درجه ی رطوبت مناسب در گلخانه باید از هیتر گلخانه استفاده کنیم.

 

هیتر گلخانه چیست ؟

هیتر گلخانه وسیله ای گرمایشی است که در فصل زمستان برای ایجاد گرمای مطلوب گل ها و گیاهان در فضای گلخانه ای مورد استفاده قرار می گیرد. انواع مختلفی از هیتر های گلخانه ای وجود دارد که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

هیتر گلخانه چگونه کار می کند؟

هیترگلخانه ای با توجه به مدل آن از سه نوع سوخت برقی، گازوئیلی و گازی استفاده می کند، که شما با توجه با داشتن امکان تامین هر کدام از سوخت ها، می توانید هیتر مورد نظر خود را خریداری کنید. دقت داشته باشید که استفاده از این دستگاه فرآیند مخصوص به خود را دارد. اما نکته ی مشترک تمامی هیتر های گلخانه ای عدم وجود آلاینده هاست تا بتواند فضایی مطلوب را در اختیار شما قرار دهد. همه ی هیتر های گلخانه ای تقریبا شبیه یکدیگر کار می کنند. هر هیتر گلخانه با هر سوختی، با سوزاندن مواد سوختی گرمای مورد نظر را در درون دستگاه ایجاد می کند، سپس با توجه به فن های قرار گرفته در جلو یا پشت دستگاه، گرما را به فضای گلخانه منتقل می کند. با توجه به نوع سوخت هیتر گلخانه، لوله هایی در اطراف دستگاه وجود دارند که موارد آلاینده را به خارج از گلخانه هدایت می کنند و در نهایت تنها گرمای پاک در درون فضای گلخانه باقی می ماند.

هیتر گلخانه باید چه امکاناتی داشته باشد

هیتر گلخانه در فضای گلخانه شرایط رشد طبیعی را برای انواع زیادی از گیاهان و گل ها و همچنین محصولات خوراکی به وجود می آورد تا بتوانید در هوای سرد انواع همچنان فعالیت خود را ادامه دهید. داشتن دمای مناسب در فصل زمستان یکی از مهم ترین عوامل رشد گیاهان است که در فضای گلخانه ای توسط  هیتر گلخانه به وجود می آید. علاوه بر گرما، وجود هوایی با میزان آلاینده هایی مناسب برای رشد گیاهان ضروری است. دقت داشته باشید که میزان آلاینده ها نه خیلی کم باشد و نه خیلی زیاد، چرا که در هر دو صورت رشد اندام های رویشی گیاه با مشکل مواجه خواهد شد. در صورت زیاد بودن آلاینده ها، سموم خطرناک وارد بدن گیاه می شود و رشد آن ها را با مشکل مواجه می کند و در صورت نبود آلاینده ها، گیاهان بسیار حساس و شکننده می شوند و در برابر کوچک ترین آفت ها ضعیف می شوند، که این نیز بسیار خطر ناک است.

 

انواع هیتر گلخانه

هیتر گلخانه ای در سه نوع گاز سوز، دو گانه سوز و گازوئیلی سوز وجود دارد، که هر کدام از آن ها با توجه به نوع سوخت خود، دارای اجزا و امکانات خاصی هستند تا بتوانند هوایی گرم و پاک را در فضای گلخانه ای ایجاد کنند. در بین سه نوع هیتر های گلخانه ای ذکر شده، هیتر های گازوئیلی سوز در درجه ی اول نسبت به سایرین بهتر هستند چرا که از نظر هزینه به صرفه تر هستند اما در صورتیکه به سوخت هیتر های گازوئیلی سوز دسترسی ندارید، هیتر گلخانه برقی مورد بهتری می باشد. 

 

مقایسه هیتر گلخانه ای مطابق با شش ویژگی زیر

به هنگام خرید هیتر گلخانه با انواع زیادی از آن ها روبرو می شوید که هر کدام ویژگی های خاصی را در اختیار شما قرار می دهند و همچنین با توجه به ویژگی ها، قیمت های مختلفی نیز دارند که می توانید از الگوی زیر برای مقایسه هیتر های گلخانه ای استفاده کنید.

برند

برند نشان سابقه ی یک شرکت است که می تواند شما را در روند خرید هیتر گلخانه یاری کند. حتما دقت داشته باشید که سابقه ی برند را مطالعه کنید و از تجربیات دیگر کاربران در این زمینه استفاده کنید.

عمر مفید

  هر هیتر گلخانه ای عمری دارد که شما باید مناسب با نیاز خود به عمر دستگاه دقت کنید. قطعا این نکته را در نظر داشته باشید که هر چه عمر هیتر های گلخانه بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود .

قدرت گرمادهی

قدرت گرمادهی هیتر گلخانه با توجه به انواع آن متفاوت است . فضاهای گلخانه ای در ابعاد مختلفی ساخته می شوند، به همین دلیل هر کدام از آن ها به میزان گرمای خاصی نیاز دارند، که به هنگام خرید هیتر گلخانه ای باید به میزان گرمادهی آن دقت کنید.

تعمیر پذیری

هر هیتر گلخانه در طول دوران استفاده، نیازمند چک و سرویس ویژه است تا بتواند طول عمر بیشتری را ارئه دهد که این مقوله نیز بر قیمت هیترگلخانه ای بسیار اثر گذار است. هر چه قابلیت تعمیر هیترگلخانه ای بیشتر باشد، مسلما قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

جنس اجزا

با توجه به این که هیتر گلخانه در فضای مرطوب گلخانه ای قرار دارد، باید در ساخت آن وسایلی مورد استفاده قرار بگیرند، که در مقابل انواع رطوبت مقاومت بالا داشته باشند، به عنوان مثال برای جنس آهنی دستگاه باید از روکشی محکم و قوی استفاده شود.

فن قوی

فن یکی از مهم ترین اجزا هیتر گلخانه ای است که دما را به کل فضای گلخانه منتقل می کند. هر چه میزان قدرت فن بیشتر باشد، هوا به صورت قدرتمند تری پخش می شود، و فضای گلخانه از درجه ی رطوبت مناسب تری برخوردار خواهد بود .

دوگانه سوز بودن

دوگانه سوز بودن هیترگلخانه به شما توان بیشتری در انتخاب سوخت می دهد. شما با توجه به قیمت انواع سوخت، به راحتی می توانید انتخاب کنید که از چه نوع سوختی استفاده کنید. هرچه سوخت انتخاب شده، میزان آلاینده ی کمتری داشته باشد، فشار کمتری بر دستگاه وارد می شود، پس تا جایی که ممکن است از هیتر هایی با میزان آلاینده ی کم استفاده کنید.

جمع بندی

با توجه به مطالب گفته شده، انواع زیادی هیترگلخانه ای وجود دارد که در قیمت های مختلفی وارد بازار می شوند. به هنگام خرید به قیمت هیترگلخانه ای دقت کنید، چرا که نشان از وجود بعضی امکانات دارد که می تواند بسیار کاربردی باشد.

جت هیتر گلخانه

ظرفیت گرمادهی این نوع هیترها از ۲۰۰هزار کیلو کالری در ساعت تا۳۰۰ هزار کیلو کالری در ساعت برحسب نوع مشعل بکاررفته و اندازه دیگ و تعداد لوله های تبادل حرارتی هیتر متغیر
می باشد.
مشخصات هیتر عمودی ۲۰۰هزار کیلوکالری

ظرفیت گرمادهی هیتر۲۰۰هزار کیلوکالری در ساعت

دیگ سوخت این نوع هیتر گلخانه تماماً استنلس استیل از ورق ۲ به طول ۱متر و جوشکاری شده با الکترود استیل می باشد.

فن اکسیال این نوع جت هیتر گلخانه ۹۰ سانتی متری به ظرفیت ۲۲۰۰۰متر مکعب با موتور ۵/۱ اسب ۱۴۰۰ دور سه فاز می باشد.
مشعل بکار رفته دراین نوع هیترگلخانه ۱۸۴ تا ۲۱۴ هزار کیلو کالری و دارای تابلو برق و ترموستات داخل سالن می باشد.

دارای ۲۸عدد لوله تبادل حرارتی ۶۰ به قطر ۳میلی متر با دریچه بازشو جهت تمیز کردن لوله ها می باشد.

این نوع جت هیترگلخانه دارای دو خروجی هوا در دو طرف و استفاده از هر کدام با توجه به وضعیت قرارگرفتن در سالن

ابعاد جت هیتر گلخانه عمودی ۱۲۸ سانتی متر طول و ۱۰۳ سانتی متر عرض و ۲۰۰ سانتی متر ارتفاع

بدنه هیتر گلخانه :دیواره دوجداره با عایق ۲ اینچ پشم سنگ

استفاده از چرخ برای جابجایی آسان هیتر

مشخصات جت هیتر گلخانه افقی ۲۰۰هزارکیلوکالری
ظرفیت گرمادهی هیتر ۲۰۰ هزار کیلوکالری در ساعت
دیگ سوخت جت هیتر گلخانه تماماً استنلس استیل از ورق۲ به طول 1 متر و جوشکاری شده با الکترو داستیل
فن اکسیال جت هیتر گلخانه از نوع۸۰سانتیمتری به ظرفیت ۱۷۰۰۰مترمکعب با موتور ۵/۱ اسب ۹۰۰دور سه فاز
مشعل هیتر گلخانه ایران رادیاتور با قدرت ۱۸۴ تا ۲۱۴ هزار کیلو کالری و تابلو برق و ترموستات داخل سالن
این هیتر گلخانه دارای ۲۸ عدد لوله تبادل حرارتی ۶۰ به قطر ۳ میلیمتر با دریچه بازشو جهت تمیز کردن لوله ها می باشد.
این نوع هیتر گلخانه دارای تابلوی برق با سیستم کنترل اتوماتیک جداگانه فن و مشعل و نیز ترموستات داخل سالن هیتر می باشد.
ابعاد هیتر گلخانه ۲۰۰ سانتیمتر طول و ۱۵۰ سانتی متر عرض و ۱۱۰ سانتیمتر ارتفاع
دیواره هیتر گلخانه ازنوع دوجداره با عایق ۲ اینچ پشم سنگ
استفاده از چرخ برای جابجایی آسان هیتر
بدنه هیترگلخانه از ورق گالوانیزه می باشد.

هیتر گلخانه- بخاری گلخانه – هیتر کم مصرف

شرکت گل سبز میثاق با تجربه بیش از 24 سال تولید انواع سیستم های حرارتی و انواع متفاوتی از هیتر گلخانه، کوره هوای گرم ، و بخاری مرغداری و هیتر گلخانه ، و انواع بخاری کارگاهی ، جدیدترین ساخته خود ؛ هیتر گلخانه کم مصرف را خدمت مخاطبین گرامی معرفی می نماید.
کوره هوای گرم a نسل جدید هیترهای گلخانه حرارتی می باشد که نسبت به نمونه قبلی دارای ۱۵ تا۱۰ درصد مصرف سوخت کمتر بوده و با داشتن راندمان حرارتی ۹۱٫۵ درصد کم مصرف ترین کوره هوای گرم ساخت ایران می باشد . این کوره هوای گرم که دارای ویژگی های منحصر به فرد بوده و دارای بازده حرارتی بسیار ایده آل می باشد. از این گرماساز به عنوان هیتر مرغداری و هیتر گلخانه و صد البته به عنوان بخاری کارگاهی و بخاری کارخانه ای جهت گرمایش فضا های صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.
مهمترین موضوعی که در هیتر گلخانه ای ، مرغداری ، و بخاری کارگاهی وجود دارد
در هیتر ها گلخانه و کوره های هوای گرم ساخت ایران به دلیل استفاده از تکنولوژی گرمای بسیار زیادی دارد.
شاید در این چنین حالتی و به ظاهر استفاده از بخاری های صنعتی یا به اصطلاح جت هیتر گلخانه (بخاری موشکی) مفید به نظر برسد ولی واقیعت این است که در جت هیتر و بخاری موشکی علاوه بر گرما ، گازهای دی اکسید کربن و منو اکسید کربن و البته اتیلن و سایر بخارات حاصل از احتراق نیز به همراه گرما وارد سالن می شود. و علاوه بر امکان ایجاد خفگی در محل به دلیل مدار بسته نبودن و پخش شعله مستقیم بسیار خطر ناک بوده و امکان بروز آتش سوزی در محل بسیار زیاد است . در فضا های گلخانه ای جت هیتر باعث افزایش غلظت منو اکسید کربن و دی اکسید کربن و اتیلن در محیط گلخانه می شود که باعث نورس شدن و کاهش وزن محصولات گلخانه ای می گردد و از سوی دیگر وارد شدن کربن نیز صدماتی شدید را به گلخانه استفاده از این نوع هیتر گلخانه وارد می سازد.در سالن های مرغداری نیز در صورت استفاده از هیتر موشکی مجبور به استفاده بیش از حد از فن تهویه جهت تعویض هوای سالن می باشیم این موضوع در اوایل جوجه ریزی که تهویه هوای زیادی مورد نیاز نمی باشد باعث افزایش اتلاف بسیار زیاد سوخت می گردد چرا که هوای که به واسطه فن ها وارد سالن مرغداری می گردد بسیار سرد می باشد و نیاز به مصرف سوخت بیشتر برای گرم کردن هوا وجود دارد.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی